Fate of Chadwick’s of Boston business in jeopardy

The parent company of 28-year-old catalog retailer Chadwick’s of Boston involuntarily filed for bankruptcy in June, leaving the fate of Chadwick’s and sister apparel brands Casual Living and metrostyle in jeopardy.  

Women’s Apparel Group, which operates as Boston Apparel Group, was forced into Chapter 7 bankruptcy by several creditors seeking an estimated $52.8 million. Three creditors — NL Ventures VII United, La Vita Inc., and Your Label Inc. — are looking for $52.4 million, $15,686, and $360,863, respectively.

Boston Apparel, which specializes in selling value-priced apparel and accessories, is owned by private equity firm Monomoy Capital Partners. Monomoy formed the company when it purchased the missy division of Redcats USA in 2008.

Since then, Boston Apparel has exited its Closeout Catalog Outlet operations (which offered Chadwick’s and metrostyle merchandise at deeper discounts), shuttered its West Bridgewater warehouse, and laid off hundreds of employees at its headquarters and warehouse locations. Boston Apparel points to the economic downturn and subsequent stalled sales for its significant financial woes.

While it looks like Boston Apparel’s business is unfolding in liquidation, the company had made a last ditch effort to widen its customer base and seek strategic alternatives. Looking to expand Boston Apparel’s products portfolio and create a more diverse customer base, Monomoy in 2010 purchased clothing retailer Casual Living, which boasts direct-mail catalogs and a website. The deal, which represented Boston Apparel’s first add-on acquisition, was aimed at attracting women between the ages of 45 and 60 – a growing demographic — to supplement its existing target audience of women in the 25-55 age range. As recently as early 2011 Boston Apparel also enlisted the help of Fianco Securities to search for additional funding or a buyer.

I’m hoping when the dust settles that Beantown gets to keep its namesake Chadwick’s.

Catherine Colbert

Tracking the moves of consumer products makers since 2003, Colbert is a company insights writer and blogger. Before covering companies, she spent ample time in magazine publishing, technical writing, ad copywriting, medical writing, and marketing. Follow her on Twitter.

Read more articles by Catherine Colbert.

Comments

  1. Gary Johnson says:

    Monomoy Capital Partners has another business, Kurz-Kasch, which is also in financial straights. They, like Boston Apparel, have had massive lay-offs of both direct and indirect labor. Their suppliers have them on prepayment or COD. It appears that they are using the same strategy employed at Boston Apparel in dealing with their troubled investments.

  2. Catherine says:

    Thank you, Gary. The local newspaper in Boston Apparel’s hometown is not painting a pretty picture about the current state of operations there, neither is industry publication Women’s Wear Daily. In the meantime, which is a concern to me, Boston Apparel has removed any company information from its website, placing an “Our website to come soon.” message, yet maintains its three apparel websites — Chadwick’s, metrostyle, and Casual Living — and their online ordering capabilities so that consumers can continue to shop away. I also saw that Monomoy is starting a new investment fund right now?

  3. Catherine… FYI the Boston Apparel site has been the same since Monomoy purchased the brands from Redcats. (The multiple layoffs that have happened never allowed anyone to work on that website). If you go back to it you will see it doesn’t even mention Casual Living on it. Also as you can see the image on it is from the 2008 year, they do not sell that item in their catalogs anymore. (I know this because I am a former BAG employee, that was recently laid off) It is sad to see that company as Redcats with thousands of employees to just 40-50 people now. It is real sad. After seeing how much they are in debt, I personally do not see them getting out of it. Good luck to the few friends I still have that are working there though.

  4. Catherine says:

    Thank you for the insight, EJ. That helps to explain the state of the company’s website, but makes the “Our website to come soon” message even more curious. It seems that Boston Apparel Group has seen some hard times. I can assure you that there are other apparel manufacturers and retailers who have struggled, as well, during the economic downturn the past few years. It certainly has not been easy, even if your company has a great product, hard-working employees, and an established market. To cope with their tight budgets, consumers either held off purchases or traded down to less expensive labels. I hope the company can be revived and you all can get back to work!

  5. Dennis Franczak says:

    Good article. What makes this frustrating is that Boston Apparel Group wanted to do new commercials for Chadwicks, etc. We were their creative agency..we already did some for MetroStyle. We produced them, etc. and we got stiffed.
    Disgusting management, terrible way to treat a small business. I heard through employees they overspent $7M last year on trying to fix their IT systems..and they still didn’t get it right. Goes to p*** poor management and controls.

  6. Catherine says:

    Thanks, Dennis. Sorry to hear you didn’t get paid for your agency’s work with an existing customer. Any warning signs for the subsequent nonpayment?

  7. This explains why my I have not seen a credit for my feturn that has been there almost two months. Probably no one there working to process it! Well I hope they get it straigtened out soon! I may just be out of my money! May not be ordering from them again!

  8. Karen, your right you may not be getting that money back and you also may not even be able to order from them again. I wouldn’t be surprised if they shut down soon. I still hear that there are layoffs happening every week. When i was there the company had 300+ employees now I am hearing its less than 50.

    You never know maybe they will be able to turn it around, but I think they have had a lot of unhappy customers that will not be returning. It looks like they took down their facebook sites, but if you ever saw them it was ONLY bad reviews and bad comments.

    I feel sick that I use to work for a company like that. I am glad its over there for me though.

  9. Catherine says:

    Karen, I’m glad you found this blog, as it’s really good to know the company behind the product when you purchase anything, especially when you order something online (and the only feel for the company is through the graphic design on its website and user experience). Doing business with many companies is risk-free and pleasant. It’s harder to figure out with clothing, for example, but I work to find out which company actually makes the food and personal care products I buy. I want to know who I’m dealing with and, honestly, my purchases are my vote of confidence in the company.

  10. I work for a small family owned apparel vendor that sold $75,000 in goods to Casual Living this Spring. We had no idea that when we shipped the goods, that BAG would layoff employees and combine the warehouses. We called for our payment when it was overdue. We were told that our check was in process. All of a sudden, no one was there to answer the phones. We finally got a hold of a “consultant” who said we had to wait and see, but he doubted we would ever be paid. We asked if we could to drive up and pick up any un-sold goods to try to cover our losses. They said that was impossible as OUR clothing was collateral for their loans and we couldn’t get our goods back. So the bottom line is… they knew this was happening and they were able to STEAL our goods and then continue to sell them online, and we are out of luck. The final kick is that our goods sold out in most styles and we are still out $75,000!

    This is immoral, unethical and unfair to the little guy. The company I work for can just about make it and BAG folks are allowed to do this and get a way with it, legally. They have hired attorneys to file with the Bankrupancy Court and expend more $$. Ironically, BAG just bought Casual Living last summer and things were good enough then, so it MUST be mismanagement that brought them down so quickly.

    I guess if we could predict the future, the world would be different! Oh well.

  11. I have a chadwicks credit card and I have returned 2 items to Chadwicks of Boston in the amount of $ 100.00 and have not received my refund credit on my credit card. One of the returns was made in June and UPS has poof that the item was signed for at the chadwicks receiving dock.
    What happens to the loyal chadwicks credit card holders. I returned my items in good faith and have yet to see my return being processed? And yet Chadwicks keeps advertising and sending out catalogs but cannot seem to return the credit owed to the customer.

  12. I have been waiting for refunds from Casual living since June – is there any hope of at least a credit???

  13. I unwittingly bought merchandise from Chadwick’s after the mother company had already filed bankruptcy. I read the biz pages and saw nothing about this over the summer.
    I returned all of the items, and the customer service reps have told me repeatedly that they received the items, that the credit was recorded on 9/6, but that due to the financial reorganization, my credit would be on hold for the next 45-60 days and then hopefully would be resolved. Meanwhile they are still selling product. Absurd.

    Here is one example:

    Dear Sarah,

    My name is Jenelle and I will be assisting you. Although I can confirm that your returns of $45.98 and $80.47 were processed on 09/06/11, I do not see the credit issued to your Discover credit card. The reason the credit have not yet been issued to your credit card is due to our current financial restructuring process.

    We would like to apologize for the inconveniences you have encountered, and thank you for being so patient with us. Your frustration is absolutely understandable.

    As you may know, we are currently undergoing financial restructuring. Unfortunately, this is what has been affecting your merchandise refund; however, the restructuring process is nearly complete and you will be contacted within the next 45-60 days with a resolution.

    Once again, we sincerely apologize for any inconveniences you have encountered as a result of this issue and we promise to make it right.

    Please do not hesitate to contact us regarding any additional questions or concerns you may have.

    Thank you for contacting Chadwicks Internet Support!

  14. Disappointed Customer says:

    Over the past year, I’ve attempted 3 times to place orders that were only partially filled or not filled at all. I’ve made my concerns known to customer service, for all the good it did.
    I continue to receive catalogs and would love to place orders and have the relationship restored; unfortunately, I no longer have confidence in the company’s ability to deliver on the items they advertise. I hope the company is salvaged and is restored or made better than before. Right now, it can’t get much worse.

  15. Does anyone know who to contact about Casual Living’s overdue refunds? I returned items in mid-August, and have not received a refund. Judging by the creditors and customers who posted here, I am not alone. Can I send in a complaint to the court where they take their bankruptcy claim? Thanks for any suggestions.

  16. I also have a refund pending and when I called Casual Living’s number today, it said they had closed. I immediately called my bank and can file a claim with Visa (I used a Visa check card) and will get my back that way. Hope this info helps some of you that are due refunds.

  17. Eileen Katz says:

    I also am waiting for a refund of close to $200. I was just told this morning that I have to pay my Chadwicks of Boston credit card for that amount. Then the new company will send me a merchandise credit, not a refund. The credit is only good for purchases at Chadwicks and MetroStyle. I do not think I can file a claim with the bank, because it is a Chadwicks credit card. Does anyone know the name of the law firm that Chadwicks is using? Maybe I can call them.

  18. I purchased an item from metrostyle in August. I did receive the item but tried to return it for something else. I had not received the new item and called them this morning to find out what’s the problem. The customer service rep informed me of their current bankrupt situation and that the company has been bought out by another company. She also stated the the process should be complete by October 31, 2011. Any purchases made between the time of bankruptcy which started in June, that is requesting a refund will be denied due to current financial standings. A store credit will be mailed to everyone who will not receive refunds. The credits will be mailed starting in November and they would like for us to use them on their Holiday catalog and as a way to gain us back as loyal customers.

  19. Beverly Smith says:

    Chadwick’s of Boston is a proud retailer of fur and fur trimmed garments. When I questioned them on their policy, their return email stated, “We here at Chadwick’s believe freedom of fashion is freedom of choice.” So what choice do the rabbits, raccoon dogs and foxes have?? Alas, Chadwick’s parent company Boston Apparel Group has since filed for bankruptcy. I’m sorry for the lost jobs here but if only one Chinese fur supplier has to stop ripping the skins from living raccoon dogs, then I hope their doors are closed permanently. Perhaps they should rethink their “freedom of fashion” policy…they may find the “economy” is happy to spend her paycheck keeping them profitable.

  20. I ordered an item from Chadwick’s in July which I was told was no longer available and would be getting a refund check, After monthly phone calls, I was told today that the company was sold and I’d be getting a credit for merchandise in Nov. I don’t want to order any more merchandise- I want the refund. I filed a complaint with the BBB, but it probably won’t make any difference.

  21. Christine says:

    It seems catalog companies are dropping like flies since the economy tanked. La Redoute, Newport News, Spiegel, Casual Living and a few others have faded away. I am out $100.00 at Newport News from returns that I received “store credits” for. Problem is that after declaring bankruptcy, Newport, although still selling merchandise online is not accepting store credits any more. Instead I am supposed to wait for an adjusted amount once the bankruptcy is finalized, this may amount to a few cents. I suspect all the people being owed by these other companies, will never see their money again. Frustrating.

  22. I guess I should feel grateful. On 9/23/11 I ordered 11 items & have only received 2 with 9 on back order. after dealing with the “children” they call customer service reps, I was told that all 9 items are back ordered until 11/17! I just cancelled the order out right. Good riddance…

  23. I returned a dress to Chadwicks to be exchanged on 6/17/11. When speaking with customer service a month later. they stated that they had never received the item even though I had the tracking number and verified that it had ben delivered to them on 6/27/11. After months of calls, and re-ordering and paying for the dress again, I was told that a refund had been issued to me for the original return on 8/22/11 by a Metrostyle lead, the Chadwicks rep wouldn’t even give me any information, and that I would receive my refund in 1 to 2 billing cycles. Well, today 10/17/11, I’m told by a customer service today, actually she just read off the prompter what she was to say, that I “won’t” be getting my money, but a merchandise credit, and again that there are NO leads or supervisors to talk, which is completely BS! As a former Call Center Customer Service Manager this is outrageous. Why couldn’t they just have been up front in the beginning and tell us that tough luck, you’re not getting your money back! In this economy, that is so wrong. They could have just exchanged the dress(which was in stock) instead of keeping my money. I hope the new company is actually more professional than the owner’s of Chadwicks. I will not order from Metrostyle ever again either.

  24. Susan Williams says:

    Now I see why I cannot get to the casual living site to make a purchase. Good thing I did not succeed. They had cute things. I am sorry to see them go. I can see why we have such a huge unemployment rate, soon no more book stores and catalog and online businesses are crashing and burning left and right. Maybe we should google before we order these days to make sure there is not talk of bankruptcy. Thanks for the info here.

  25. Chadwicks used to sell very good, decent quality clothing and a large part of their sales were to “plus size” women customers. They made the same clothing that they made for their “regular size” customers, but altered them to accommodate a larger figure. The company made millions under this business model and provided a valuable service.

    Years later, Chadwicks decided to jettison the “plus size” line and turned it all over to the Jessica London name, which immediately began to produce, shall we say, “alternate” styles in materials and cuts that no plus size woman could ever wear on this planet. Just log on to their website and check out what is passed off as “career clothing.” What career I can’t say, but if I wore that stuff to work, I would be asked to leave the building. When will these makers get with it and understand that not all fat women hang around on sofas all day, eating boxes of chocolate. There are quite a few of us who have GREAT jobs and actual CAREERS, and we have MONEY. Chadwicks deserves what it gets.

  26. Shirley F Shannon says:

    I returned a bathingsuit in August and have never received credit for this item, I am now being haunted by Work Financial Bbank and they keep giving me excuses and phone numbers and the run around and no wants to help straigten out this error Please help Thank you

  27. No wonder I haven’t received a catalog in awhile. Also I noticed in the last few that I did receive, the prices of the suits and dresses really increased. I really hope they find their way back somehow. I liked their sweaters, tops and pants as well.
    Too bad, but nothing lasts forever.

  28. I too have 3 items totaling around $100.00 that has never been refunded. In the past 2 weeks I tried to log into my account, but it says my email address or password is not recognized. Than I tried to call and when you ask for help with online, you press#4 and you are told that the number has been disconnected. You cannot speak to anyone because they tell you to call back later in a recording. I called the World Financial Bank that handles The Chadwicks Card and I was told to send them a letter stating what I returned and how much I am owed. Than she had the nerve to tell me to keep shopping with them and using the card. They must be CRAZY.

  29. Welcome to the club! On October 22 I placed an order with Metrostyle using my own credit card. They didn’t take long to charge my card and i still have not received merchandise. I am just hanging up with Chadwick as I am writing this message. Now they are telling me to check back on Thursday. I’ve been checking back a week and a half after i placed my order. And she told me the same thing – “keep shopping with them”. Yea right! CRAZZZZZZZZZZZEEEEEEEEEEEEE

  30. After reading everyone’s comments here I was amazed at how many of us have been stiffed! I actually got a customer service rep on the phone. She told me about the bankruptcy and how she herself was going to be laid off soon and not to hold my breath on getting any of my money back. She also said that they are selling what is left in the warehouse and nothing more. I think we should all file a class action suit here for theft and mis-representation to make sure that we get our money back, but then again the only ones who will win will be the attorneys. Let’s face it people, Chadwicks and their sister companies are not going to give us anything, because they won’t have to. That’s what bankruptcy is for, to get out of paying who you owe. Maybe if we all warn enough people through social media groups, newspapers T.V. and all of our friends we can stop the theft of our money!

  31. I just saw this article. Does anyone have any ideas as to where I can complain? Ordered over $100 of stuff on 9/2 and still haven’t received anything. Every time I call they can’t help me because of “system issues”. There has to be some way I can get my money back.

  32. Sounds like I am not the only frustratred customer. I have about $150 due back in credits for items I returned. I can’t get anywhere on the phone cuz they just keep reading the script. I finally told them to get a new script cuz the customers don’t want to hear the same thing over and over for months now. I’m wondering if there is a way to send the Chadwicks card a letter showing my returns and subtracting that from my balance. I certainly don’t want to receive merchandise credit for a company that isn’t going to be around or that I don’t want to do business with anymore.

  33. JoAnn Kells says:

    I ordered about 140 dollars worth in Oct 25 I have seen hide nor hair and have gotten personal contact by acting like I was going to order something. Their folks said they would send me to Customer Service where I was on hold for 37 mintues one night 40 minutes the next when they disconnect the call. I think they have a great scam!

  34. DEAR LOYAL CUSTOMERS; I HAVE ORDERED OVER $300 DOLLARS WORTH OF CLOTHING WAY BACK IN MAY IN ORDER TO GO OUT LOOKING FOR A JOB, SINCE I HAVE BEEN UNEMPLOYED FOR 3 YEARS NOW. I HAVEN’T RECEIVED ANYTHING AND HAVE BEEN CALLING THEM AND GETTING THE RUN AROUND SINCE JUNE! I WAS GIVEN A LIST OF NUMBERS TO CALL AND A LAUNDRY LIST OF EXCUSES FOR THE DELAY. I TOO WAS TOLD OF A CREDIT SLIP THAT WAS “IN THE MAIL”. YOU CANNOT GET THEM ON THE PHONE, YOU CANNOT REACH THEM ONLINE, THERE IS NO WHERE TO SEND A LETTER AND BBB WILL NOT HANDLE IT BECAUSE OF BANKRUPTCY. BUT THEY STILL SEND CATALOGS OUT! I WILL NEVER ORDER FROM A CATALOG AGAIN, NO MATTER WHAT THE ITEM. LAST MONTH I JUST WENT INTO BOLTON’S AND GOT THE CLOTHING I NEEDED FOR A DECENT PRICE, EVEN THOUGH I FEEL LIKE I PAID TWICE! NOT BEING EMPLOYED HAVING THIS INCIDENT STINGS. I AM VERY SORRY FOR ALL OF THE LOSSES THAT YOU DECENT FOLKS HAVE SUFFERED.

  35. I just learned about this because I ordered some clothes 2 weeks ago after receiving a catalog in the mail offering free shipping. I had not gotten a catalog for some time but I also haven’t bought clothes from Chadwick’s for at least a year. I got a confirmation email about my order 2 weeks ago and never heard from them again. Every time I sign on the site to track my order it says they are upgrading their website so I can’t track it. What liars. I only use my Chadwick’s credit card when ordering, so hopefully my order is null and void and they will never charge me. If they do, I will write to them and all 3 credit bureaus saying I never received my merchandise and will not be sending money. But I think I will be OK since if there’s no Chadwick’s, there’s no Chadwick’s credit card either (I hope). I am so sorry everyone else has already been charged and will never see their clothes or refund! I think this is horrible of Chadwick’s – what a sad end to their company. A very sad sign of the times – but for them to rip off their customers is despicable. I have been on hold for 27 minutes & counting, all it keeps saying is “Due to high call volumes…” There is probably no one there. >:-(

  36. I believe that you have 60 days to dispute a charge….do NOT WAIT….file your dispute NOW so that your money can be returned to you…otherwise you run the risk of losing all of the money you have paid….just an FYI!!!!!!!!

  37. Laura Halama says:

    I also feel I hae been stiffed, first by Spiegel back in the spring for a $52.00 purse, which I returned,they never credited to my account, so I was out $52.00 which I had to pay for and they ripped me off, never crediting my account….Now Metrostyle, I returnd $75.00 worth of merchandise, on 10/18/2011, also have tracking to prove I returned it, no responses to my emails to customer service. No more catalog ordering of any kind for me…I’am done….Buyers Beware of these catalogs….They all could go bankrupt…

  38. Catherine Colbert says:

    I’m writing a follow-up to this July blog post. Look for it later today. There are some new developments with the Chadwick’s of Boston business, including a transition from Chapter 7 bankruptcy to a Chapter 11 filing.

  39. Catherine Colbert says:

    Here is the updated post on the Boston Apparel business: http://bizmology.hoovers.com/2011/11/21/before-black-friday-research-your-retailer/. Thank you for sharing your experiences with others.

  40. S. Jenkins says:

    Wow….I had no idea all of this was going on when I place my order back in October 2011. I went on line to check my order status and got the following error:
    http://www.chadwicks.com/orderhistory.asp?track

    I called the customer service line at 877-330-3393, and was placed on hold FOREVER due to high call volume *wink-wink*. I called again and selected option 1 (for placing an order) and got a live person. I was told that they moved the warehouse and performed a system upgrade and would not be able to locate my order if it was placed prior to November 1. I called back a second time with an order date of November 8 (’cause I’m smarter than the average bear), they in good faith took my name and then put me on hold to locate a supervisor *wink-wink*. I called back a 3rd time, selected 1, got a live person, told them I was checking on the status of an order and was immediately transferred to customer service. What a bunch of BS!! I guess I’ll never get my order…but I will be blitzing a message to all of my FB friends and LinkedIn contacts.

  41. well…I guess this answers my question.
    I returned three items to them in June with delivery confirmation. I patiently waited and before I knew it, it was September. I called and spoke with a rep who confirmed my return, plus the amounts i was due, and gave me that same jibber jabber about waiting 45-60 days and then I’d get a letter about their restructuring and my refund.
    Well here we are, well over 60 days from the date of my call and nothing. I can’t find my order history on their site (but I had a copy saved anyway) and I can’t reach anyone on the phone or on email. I’ve been on hold several times with them today. Their system keeps you on hold for twenty mins precisely and then drops your call.

    I placed this order on my Chadwicks card and I’ve already paid it off. I had no intention of ordering anything from them until this was corrected – EVEN THOUGH I AM STILL RECEIVING CATALOGS AND EMAILS.

    It’s just $65 but its MY $65 and I WANT IT BACK. I guess I would have been better off just waiting until I lost enough weight to fit the items (they sent me the wrong size). Sheesh. Such a shame to go out like this.

  42. I ordered late Sept. not knowing the status of the company. They shipped my order out w/o a street number and it ended up being returned. I have called and waited over 30 minutes 3 times until I got someone on the telephone. They said they couldn’t get into the “system” to track and would take my name and number and someone call me back. I have yet to hear from anyone. They took my money, I want my merchandise or a credit. I think I’ll try the Visa claim thingy.

  43. Unfortunately this company is nothing but a sham. They are steadily taking orders and not sending any merchandise. Call your banks as fast as you can to dispute these charges. I don’t know if seeking legal means would be any help.

  44. Well, don’t these comments say it all! Now I know exactly why I’ve not received my credit on a returned item from october. Chadwick’s has declared bankruptcy! How can they still be taking orders – oh I get it (my lightbulb just went off!!) they NEED OUR MONEY to keep afloat!!!!!!!!!!!!!!!

    They owe me $40.00 – yeah it’s not much but I guess to them it certainly – added to all of everyone else’s credits who didn’t receive their’s either. Do they really think our credits will keep them in business?

    What a freaking joke this is! I used to order from Chadwick’s all the time – never again, nor from affiliates Lerners, metrostyle, casual living.

    POOPOO on all of these companies! What a crock of crap!

  45. I made a return to Metrostyle in August. I have been trying to get through to them for months. I was told in September that I would receive my refund on October 6. And everytime since when I have called they wanted me to leave my name and number and have someone call me back. Ya, right. I finally didn’t take “no” for an answer and I spoke to a supervisor this evening after waiting for more than 25 minutes on hold. She gave me the following information. Send a letter or call: United States Bankruptcy Court, 5 Post Office Square, Suite 1150, Boston, MA 02109-3945. (617) 748-5300. Case No.: 11-16217 (JNF). I’m a paralegal generally familiar with bankruptcies in that there are very strict deadlines for filing secured adn unsecured claims. If they filed bankrupcy in June, then deadlines for filing claims may be passed. I’m calling tomorrow to find out. I’m calling my Visa card also to see if I can file a complaint with them to get the charges reversed. Worth a try. I thought I would pass on this information. I’ll see tomorrow whether I will have any recourse to get my money back. I’ve already been texting and e-mailing my family & friends that have always shopped at Chadwicks. My closet is full of business suits from Chadwicks. I can’t believe all this. If I learn any information vaulable to other customer’s I will come back and post again. Good luck everyone!

  46. I called the bankruptcy court on Friday, December 2, 2011. I was told that anyone can file a Proof of Claim for the amount of the refunds owed. Here’s where you can locate the form. http://www.uscourts.gov/FormsAndFees/Forms/BankruptcyForms.aspx. There are no deadlines yet. The case has been changed from an involuntary Chapter 7 to Chapter 11. The website has information and instructions regarding bankruptcies. The general public should be able to file the forms without an attorney. Good luck everyone. It’s worth a try to file a Proof of Claim and see if we get all or part of our refunds.

  47. Chadwicks owes me $93…I have been waiting for a credit to my card since October…this company stole my money and many others from everything I have read! I don’t understand how they can even continue to send out catalogs! Take a look inside their catalog…there is an entire section dedicated to stating how They Promise to refund, exchange, replace within 31 to 60 das! What a crock!

  48. Let’s all file a complaint at the Federal Trade Commission Website https://www.ftccomplaintassistant.gov/

  49. I am on the phone as I write about a back order I have not received since I made an ordered in late Sept. 2011 and an exchanged I did in Oct. 2011. I talked with a supervisor and different employees of Chadwicks about my order; they have given me various shipping dates that have yet to happen.
    At this time, as I write, I am waiting for another supervisor to come to the phone. I have been on the phone anywhere from 20 to 30 mins. waiting to talk to someone.
    I understand by reading the comments before me there are problems with the company and that is sad for all involve, but does that mean you continue to not have good customer service?
    I have always liked Chadwicks, but at this time I am so disappointed in them.
    By the way I am still waiting to talk with someone…. 25 min and counting…. as I continue to hold the phone.

  50. Catherine Colbert Catherine Colbert says:

    A holding of Blackstreet Capital Management LLC — Distinctive Apparel Inc. — has purchased all the assets of Women’s Apparel Group LLC (which does business as Boston Apparel Group LLC). The $11.25 million deal included equipment and a variety of intellectual property for the company’s mail order business and its clothing brands. For more information about who’s to run the remaining Chadwick’s of Boston entity, review Charles Winokoor’s September article here: http://www.heraldnews.com/business/x524582785/Boston-Apparel-to-close-by-the-end-of-October.

Leave a Comment